IOM SUMMIT: ECM SUMMIT wird zum IOM SUMMIT / TechEdition
Diese Website nutzt Cookies und ähnliche Technologien. Durch die weitere Nutzung der Website nehmen wir an, dass Sie diesem Vorgehen gemäss unserer Datenschutzerklärung zustimmen. Mehr Informationen

Die Zeit der Evolution ist vorbei. Jetzt kommt die Revolution!

In unserem Blog zum Enterprise Digital SUMMIT haben wir gestern einen Beitrag zu einem spannenden Report von Majesco veröffentlicht, den wir im Blog bei Dr. Ulrich Kampffmeyer gefunden haben. Es geht dabei um “Future Trends Report”, in dessen Mittelpunkt eine Abbildung zu den technologischen Trends der letzten Jahrzehnte im Zusammenhang mit den wirkenden Generationen und den Markteigenschaften steht. Das Fazit des Reports ist – dass wir im Übergang zum digitalen Zeitalter nun “revolutionär” und nicht mehr nur “evolutionär” bei den internen Veränderungen und Anpassungen des Unternehmens denken müssen. Dies gilt dann auch für das Thema ECM – wo es nicht mehr ausreicht nur die bestehenden Geschäftsprozesse effizienter zu machen!

Hier die Zusammenfassung der Trends aus dem Majesco Report (Quelle):

  • The generational, socio-economic shift from the silent generation, through baby boomers, Gen X and Millennials, all the way to Gen Z is fundamentally changing business. In Growing up Digital, Don Tapscott identified the net-generationii . They represent 88M offspring produced by 85M baby-boomers, eclipsing their parents in terms of both size and impact. Millennials were the first to grow-up surrounded by digital and Gen Z were “born digital,” with technology incorporated into all aspects of their lives, changing their behaviors and expectations. Furthermore, they “live and breathe” innovation.
  • The shifts from the Industrial Age to the Information Age and now to the Digital Age are underpinned by technology that influences new business and economic trends. The industrial age saw the transformation of businesses and economies due to inventions and innovations such as steam-power, railways, the telephone, the automobile, and engineering (electrical, chemical, civil and naval). The Information Age with telecommunications, mainframe computers, personal computers, client server technology, the Internet, and Service Oriented Architecture (SOA), is now followed by the Digital Age with mobile, social, cloud, Internet of things, autonomous vehicles, wearables, artificial intelligence, drones, apps, and block chain technologies. Technology is now an embedded, foundational layer across our economy and society.
  • The new market dynamics like the sharing and platform economy are rapidly shifting market boundaries, disrupting and transforming businesses and industries, while reshaping our economic foundation away from a focus on ownership and towards a focus on access. Access is all about collaboration, sharing, renting, or subscribing — not owning. As a result, customer expectations, experiences, loyalty, and relationships are rapidly changing. Long-held business assumptions and models are being dismantled and replaced with new models, more appropriately aligned to this shift. The traditional boundaries between industries and companies are also being dismantled by technologies that have created platform-based economic shifts. The result is a porous market, where engagement is everything and the relationships between business, customers, channels and partners are, collectively, the new chemistry behind marketing glue.

majesco_disruption_model

The following two tabs change content below.

Björn Negelmann verantwortet die inhaltlichen Teile der Veranstaltungsaktivitäten von Kongress Media und ist darüber hinaus auch Kopf des an Kongress Media angeschlossenen Research-Hauses N:Sight Research. Er reflektiert seine Beobachtungen über die Entwicklung der Themen sowohl in den Corporate-Blogs von Kongress Media und N:Sight als auch in den Fachblogs Enterprise Digital Blog (zum Social Collaboration & Future of Work Thema), auf Espresso-Digital.de (zum Thema Social Kommunikation & Marketing) sowie im Digital Experience Blog (zum Thema Digital Experience & die Transformation in Marketing, Vertrieb und Service). Darüber hinaus moderiert und betreut er die diversen Online-Communities und Online-Veranstaltungen von Kongress Media.


Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.